7.11.2020

Ulkotuli peltipurkkiin!

 Taas tein ite - säästin! Nimittäin, haasteeksi oli tullut se, että pienet ulkotulet eivät pala kovin näyttävästi etenkään tuulisina iltoina. Isot ulkotulet kyllä näkyvät kauas, mutta ovat mielestäni kalliita ja isältäni perityn "Tarkan talo tarvihtee" -asenteen takia on haaskausta ostaa kallis tuli joka palaa silloikin, kun itse jo vetelee sikeitä. 

No olin toki keksinyt ratkaisun tuohon tuskaan ja olen käynyt sammuttamassa isot ulkoroihut joko puhaltamalla tai tukahduttamalla. Tämä on herättänyt säälinsekaista hilpeyttä muissa paikallaolijoissa, joskin seuraavana iltana, kun olen sytyttänyt roihut uudelleen, ymmärtämättöminkin on hoksannut asian järkevyyden. Etenkin silloi, kun kaapista ei ole löytynytkään enää uusia roihuja.

No nyt päätin hieman kehittää ajatusta ja keksin, että voin itse tehdä hienosti palavia ulkotuolia hyödyntämällä peltipurkkeja. Noin puolen vuoden odottelun jälkeen sainkin käsiini muutaman purkin. Ei muuta kuin pora käteen ja reikiä poraamaan! Se sujui suisait, olenhan melko taitava noissa porankäsittelyhommissa.

Ja niinpä nyt minulla on edullinen, alle 1 euroa maksanut ulkotuli isossa reiällisessä peltipurkissa. Tuli palaa n. 6 tuntia eli juuri siihen saakka kun kömmin nukkumaan. Ja mikä parasta, se loistaa todella kauniisti! Olin tyytyväinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...