25.8.2013

Pallohullun päiväkirjasta, päivä 5

Minä saa kuulemma kertoa nyt tosi paljon juttuja tänne blogille, kun emännällä on liian kuumat paikat töissä. Se pelkää, että jos se alkaa kirjoittamaan, niin se joutuu sinne Hammaslahteen tai vähintäänkin avaimet otetaan siltä pois. Ja sitten mulle ei oisi varaa ostaa ruokaa. Nimittäin, ensimmäisestä lamautuksesta selvittyään emännän työpaikalla ollaan pihalla kuin lumiukot, mikä olisi muuten ihan ok, mutta nyt on kesä.

No meikäläisellä on päivät tosi kivoja, milloin ne ei ole tosi tylsiä tai sitten ne on vaan ihan normeja. Yleensä olen terve, mutta nyt pyllystä kuuluu ihmeellisiä ääniä ja alkaa haisemaan niin pahalle, että pitää itsekin vaihtaa paikkaa. Äsken kävin oksentamassa ruohoa ja jotain kirkasta nestettä, niin emäntä siitä parkumaan, että sisällä vai ulkona?! Olisi nyt luullut, että sitä olisi kiinnostanut mikä mulla oikein on, mutta ekana pitikin tietää, minne oksensin. Niin siinä kyllä näkee, että välittääkö se vai ei. Nimittäin matosta enemmän kuin minusta.

Eikä se nyt minun mielestä ollut niin suuri asia, kun se joutui viikolla pesemään sekä olkkarin että eteisen matot, kun yöllä tuli mulle paha olo. Varmaan siksi, että joudun syömään ihan omituista ruokaa, enkä saa mitään nameja enää. Saipas se siinä samalla harjoitella sitä painepesukoneen käyttöä, kun se väittää, että sillä ei tule niin puhdasta kuin käsin. Että voisi olla niinkun iloinen ja kiitollinen, eikä alkaa heti räyhäämään, että pihalle siitä oksentamaan. Etenkin kun olin oksentanut vain 7 kertaa. Ja yhdet ripulit. Ei se kuulkaa mullekaan mitään kivaa ole! Kaikki kohta luulee, että en osaa tehdä ulos tarpeita, niin kuin se ärsyttävä piski, se Nicki, joka on muuttanut meille.

Aina valmiina!
Emäntä on ollut partiossa, niin se aina sanoo, että Aina valmis! Niin siitä keksin, että mullahan on ihan sama juttu. Tässäkin olen nukkumassa ja mulla on pallo vieressä, että voin heti noutaa sen, kun vaan joku viitsisi heittää. Se on minusta kyllä ihan käsittämätöntä, että miten ne ei viiti heitellä mulle sitä. Onko iso vaiva, kysyn vaan! Minä vielä yritän helpottaa sitä heittämistä, että olen aina paikalla pallon kanssa.

En jaksa kaivaa
Niin kun kesälläkin rakennettiin saunaa, niin oisko ollut iso homma heitellä, kun koko ajan olin siinä ihan vieressä ja olisi vaan tarvinnut ojentaa käsi ja sinkauttaa pallo pöpelikköön. Kyllä minä sen sieltä etsin; on nimittäin meissä tanskalais-ruotsalaisissa pihakoirissa sen verran sisua vaikka Suomessa synnyinkin!

Osta sitten uusi!
Niin pakko sitten yrittää harrastaa tätä palloilua myös sisällä, kun ei ulkona viititä leikkiä minun kanssa. No eikö emäntä ala heti parkumaan, että pois se likainen pallo sängyltä ja mitä yleensä teen pallon kanssa makarin sängyllä?! Niin haloo, kattelin tietysti, että onko naapurit pihalla ilman minun lupaa ja ajattelin vaan, että tässä oisi sitten pallokin jo valmiina, jos sattuisi heitätyttämään. Niin ei! Alas piti hypätä ja sitä ennen emäntä takavarikoi koko pallon.

Viitsisitsä?
Mulla on Eksu paras kaveri, kun se jaksaa leikkiä ja heitellä palloa koko ajan minun kanssa, mutta ei sitä nyt näe kun niin harvoin. Niin nyt on ilmestynyt uusi, aika pienen tuntuinen, ihminen tänne joukkoon. Sille kävin näyttämässä palloa, niin heti yritti jo ottaa sen minulta! Siitä tulee vielä hyvä heittäjä, jahka saan opetettua.

1 kommentti:

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...