21.3.2015

Pallohullun päiväkirjasta: Dieetit vaihtoon, osa 2

No minähän ehdotin mammalle sitä dieettien vaihtoa. Mutta mamma sanoi, että muuten se suostuisi heti, mutta kun se ei halua opetella kerjäämään. Minä kyllä luulen, että se ei vaan olisi tykännyt niistä raksuista, mutta mamma väitti, että minun ruokavalioon kuuluu lenkkimakkaraa ja pullaa ja juustoa ja leipää ja kaikkien ruuantähteitä ja se vaan lihoisi entisestään kun sen olisi syötävä niitä minun ruokia raejuuston sijasta.

Ja sitten se luki taas nettia ja sanoi, että nyt muuttuu kuri tässä huushollissa. Minä kun tunnen sen niin hyvin, niin arvasin heti, että hullummaksi tämä vaan menee. No eikös mamma seuraavana aamuna repinyt minut hereille kesken unien ja sanoi, että nyt lenkille! Se oli lukenut, että aamulla on juotava kolme desiä vettä tyhjään mahaan. Niin oliko sille yllätys, että maha on aamulla tyhjä? Ei minulle ainakaan, sillä minun maha on aina tyhjä, koska saan niin vähän ruokaa. Minäkään en saanut muuta kuin vettä, sillä mamma sanoi, että kalorit kuluu parhaiten, kun käy lenkillä ennen aamupalaa.

Niin sitten lähdettiin kävelemään ja oli kiva, kun joka paikassa haisi tosi paljon pissalle. Mutta mamma sanoi, että nyt mennään aerobisesti ja heti kun sain väännettyä aamukakkelit, se ei antanut minun pysähtyä kertaakaan. Kyllä otti pattiin!

Kotona mamma keitti aamupuuron ja minulla oli hirmu nälkä, mutta sain vaan raksuja pikkukipollisen. Minun pitäisi opetella lukemaan, niin voisin sitten tarkistaa sen raksumäärän.

Nyt on sitten kävelty jo viikko niin, että juodaan vaan lämmintä vettä ja lähdetään lenkille. Eilen mamma kävi taas vaakalla. Niin se oli lihonut kilon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...