3.3.2015

Pallohullun päiväkirjasta: Dieetit vaihtoon

Nyt alkaa meikäläistäkin jo ottamaan pattiin, vaikka äärimmäisen rauhallinen tanskalaisruotsalainen pihakoira olenkin. Ja sivistynytkin vielä! Nimittäin mamma veivaa joka päivä samaa virttä tuosta painostaan. Se ei vaan laihdu, mikä ei nyt minun mielestä ole mikään ihme. Semmoisen määrän kun mammakin mättää suuhunsa joka päivä, niin ei luulisi olevan mikään yllätys sillekään.

Niin sitten keksin, että koska me koirat saadaan ruokaa vain kaksi kertaa päivässä, niin siinähän olisi mammallekin oiva keino laihtua. Minä voisi syödä mamman pullukat ja muut ruuat ja mamma siirtyisi minun ruokakupille. Mamma väittää, että sen pitää syödä viisi kertaa päivässä. Ekana aamupala, sitten lounas, sitten välipala, sitten päivällinen ja sitten iltapala. Ja minä saan vain aamupalan ja päivällisen.

Mutta jatkossa mamma syö aamupalalla ekana desin raksuja, niihin voi laittaa vettä kostukkeeksi. Ja juo kipollisen vettä. Sillä aikaa minä syön puuroa ja ehkä sämpylää tai leipää. Ja sitten mamma katsoo vaan vierestä, kun minä syön kaikenlaista pientä siinä päivän mittaan ja sitten illalla taas syödään yhdessä. Mamma syö niitä raksuja. Ja juo vettä.

Mutta vähän huolettaa, että saako se parka tarpeeksi vettä. Mulla itellä on monesti kippo tyhjänä. Niin aamulla laitetaan mammalle kolmen litran sankkoon vettä ja siinä se voi lipittää siitä sankosta aina silloin, jos on nälkä. Niin minä voin sitten sille sanoa, että et sinä tartte enempää! Saa nahdä, oppiiko mammakin kerjäämään...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...