11.3.2021

Some-loukussa

Kylläpä on pitkä aika edellisestä jutusta! Joulu kerkisi mennä ilman sen kummempia postauksia ja kohta on jo pääsiäinen. Minusta on yleensä tosi kiva kirjoittaa, mutta nyt on pari syytä, miksi tämä tökkii.

Eka on se, että tämä bloggerin sisällön tuottamis-työkalu on muuttunut. Välillä tänne sai kirjoitettua ja ladattua kuvia tosi helposti puhelimella. Ei tullut kirjoitettua liian pitkästi, kun tihrusti kännykän ruutua ja yritti saada liian pulskat sormet osumaan oikeille näppäimille (yleensä valitettaasti viereisille). Tykkäsin kovasti! Mutta sitten tänne tuli joku päivitys ja jostain syystä en vaan saa tätä enää hallintaan. Tekstin kirjoittaminen oli yhtä tuskaa - teknisesti siis - ja ajattelin, että pitkää tunkkinne. Ja siis ketkä ne? Blogger vai te kaksi uskollista ja armoitettua lukijaani? Nytkin olen etsinyt koko ajan, mistä hemmetistä tämä ainutlaatuinen teksti tallennetaan - ilmeisesti sekin on jo automaatiolla. En saa myöskään katoamaan punaista kirjoitit väärin -viivaa jokaisen sanan alta. Vaikka sana onkin oikein. Koko teksti on tässä kirjoitusvaiheessa ihan punaisena. Tuollaiset asiat ärsyttää; etenkin kun en löydä niihin ratkaisua vaikka yritän.

On myös toinenkin syy ja se on instagram! Todella noloa! Siis minä, kaikenlaisten facebookkien ja muitten somepäivitysten minimalistinen käyttäjä, hankin instagram-tilin. "Hankin instagram-tilin" kertoo jo kaiken, millä tasolla senkään suhteen olen. Eli tunnustan, Nelosen avustuksella loin tunnukset ja olen sitten yrittänyt tehdä sinne päivityksiä ihan vaan huvikseni, koska en jaksa takuta tämän blogin kanssa.

Sama harrastus

No tuo tilihän on tietenkin ei-julkinen. Sinne on harva eksynyt ja varmaan osa heistäkin toivoo, että ei olisi koskaan löytänyt. Viikonloppuisin laitan sinne muutaman kuvan tästä vaudikkaasta ja tapahtumarikkaasta hissuttelusta, jota myös elämäksi kutsutaan. Mietin, miksi. Ehkä siksi, että Kolmonen ja Nelonen seuraavat sitä. He saavat sitten tietää, missä äitimuori mennä viipottaa. 

Instagramissakin on haastetta! En nimittäin osaa tykätä siellä oikein. Tai en seuraa kaikkia heitä, jotka seuraavat minua (siis ehkä yli 10 henkilöä). Ilmeisesti minun pitäisi olla kohtelias ja laittaa seuraamispyyntö heti, kun joku pyytää saada seurata minua?! Etiketti on hukassa melko selkeästi. 

Mutta olenhan minä käynyt myös tiktokissa! Seuraan siellä aurikatariinaa, joka tuo todella mahtavalla tavalla esille puhtausalaa! Ja laittelen whatsapp-viestejä. Facebookissa käyn ehkä kerran vuodessa. Ehkä minun olisi ryhdistäydyttävä ja aloitettava taas kirjoittaminen.

 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...