25.4.2013

Vauhdin huumaa!

Painoni normalisointi on lähtenyt mielettömään nousukiitoon. Tai selvennyksenä; paino siis laskee huimaa vauhtia mutta onnistumisprosentti  kohoaa samassa suhteessa. Enpä olisi uskonut, etä ihan näin koviin tuloksiin pääsee pelkästään sillä, että noudattaa ohjeita, eikä kyseenalaista niissä mitään!

Minulle iski pikkuinen paniikki, kun caprikausi lähestyy. Koska en ole raskinut ostaa uusia housuja, olen joutunut käyttämään samoja jo monta kuukautta, sekä kotona että töissä. Toki olen pari kertaa pesaissut ne välillä. Housut alkavat olla niin kuluneet, että pelkäsin niiden repeytyvän seuraavassa pesussa, vaikka vedenpehmentimenä minulla onkin fosfaatti tuon pahamaineisen zeoliitin sijasta.

No kun nyt kerran tuli puhe vedenpehmentimistä, niin mielestäni Suomessa ollaan hakoteillä siinä, että fosfaatti poistetaan pyykinpesuaineista sen rehevöittävän vaikutuksen vuoksi. Zeoliittia saa edelleen käyttää, vaikka se todistetusti tukkii pyykinpesukoneen putkistoja, sakkautuu koneeseen ja rikkoo vastuksia, ei huuhtoudu tekstiileistä ja aiheuttaa herkemmille ihoallergiaa. Kaiken kukkuraksi se siis lyhentää pyykin pesukoneiden käyttöikää ja tuhoaa mikrokuitupyyhkeiden tehon. Silti em. asiat ovat Suomessa ihan täysin mitättömiä ja fosfaattia vedenpehmentimenä käyttävät pyykkärit on nostettu mädillä tomaateilla heittävien maalitauluiksi.

Laskeskelin tuossa, että yhdessä koneellisessa on n. 2 grammaa fosfaattia. Se on melko vähän. Pelloille saa levittää fosfaattia n. 14 kiloa. Se on melko paljon. Kun tuosta pyykinpesuaineiden fosfaatista saadaan vielä talteen n. 98%, niin eipä sitä paljon valu vesistöön. Karkeasti ajatellen kotipyykkäri saa pestä 7000  koneellista pyykkiä päästäkseen yhden peltohehtaarin kuormitukseen (mikäli koko määrä valuisi vesistöön puhdistamattomana)! Jatketaan vielä,eli jos meikäläinen pesee kerran päivässä yhden koneellisen, niin saan tuon fosfaattimäärän kasaan reilussa 19 vuodessa. Olin kyllä aikoinaan matematiikan tunneilla puupää-orkesterissa, mutta kyllä se noin menee! Ja juuri tuon takia, haluaisin kohtuullisuutta! Etenkin kun pesen nykyisin vain kolme koneellista viikossa, tai kaksi.

Ja nyt asiaan! Olen laihtunut 1½ viikossa yli 3 (kolme, tre, trois, tribus, three ja drie) kiloa! Toistan, kiloa, ei grammaa! Aivan mieletöntä!!! Olen noudattanut ruokaohjetta, en ole kyseenalaistanut mitään ja olen vain laihtunut ja laihtunut ja laihtunut! Olen todella ansainnut tämän!!! Minulla on vielä matkaa ihannepainoon muutama kilo, mutta laskeskelin, että jos paino putoaa jatkossa tuollaiset kilo/viikko, niin eipä tarvitse enää kauan kärvistellä.

Mitään makkaroita enää..
Tällaisia sapuskoita saan syödä kaksi kertaa päivässä. Viitseliäisyyttä ja päättäväisyyttä toki vaatii, että muiden paistaessa makkaraa itsellä on trendikäs broilerisalaatti piknikrasiassa mukana, mutta näköjään se kannattaa! Suosittelen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...