21.12.2015

Pallohullun päiväkirjasta: Mamma viisastuu

Viikonloppuna mamma kertoi minulle, että uusimman tutkimuksen mukaan on selvinnyt, että kun koira nukkuu sängyssä (ei siis omassaan vaan emännän), niin sillä on tosi rauhoittava ja positiivinen vaikutus - siis emäntään. Kaiken kukkuraksi emännän yöunien laatu paranee huimasti! Niin oliko se uutinen, kysyn vaan! Mutta mammalle se oli, sillä se oli lukenut vaan sellaisista tutkimuksista, joissa väitettiin, että mamma saa minusta loisia.

No hyvä on, myönnetään, että silloin muutama kesä sitten, kun mamma heräsi keskellä yötä ja minun punkki oli juuri iskostautunut mamman kainaloon, niin jotain osaa siihen oli minullakin. Kun punkki oli saatu kiskottua mammasta irti ja se makasi melkein pyörtyneenä ja kalmankalpeana mökin lattialla, niin minähän sain porttikiellon mamman viereen! Niin miten joku voi olla sellainen pelkuri?! Minulla on sentäs joka kesä monta punkkia, vaikka joka ilta tehdään punkkitarkastus ja sitten saan palkinnoksi namin! Eikä pelota yhtään. Mutta rangaistukseksi en siis pääse mamman peiton alle ikinä kesällä.

Minähän olen tiennyt tuon mukamas uuden tutkimustuloksen aina ja sen takia olenkin pompannut joka ilta mamman viereen ja parhaassa tapauksessa sen peiton alle nukkumaan. Siis talvella. Kieltämättä, ihan lokoiset oltavat minulla yleensä onkin.
Mitään sänkyjä tarvita!

Ex-mamma, joka ei ikinä anna minulle tarpeeksi ruokaa, oli kertonut mammalle tutkimuksesta. Mutta oli jättänyt mainitsematta, että jos sängyssä nukkuu kaksi koiraa, niin niistä toinen on liikaa. Siitäkään asiasta ei tietty minulla ollut mitään epäselvyyttä! Ja se toinen on Nicki, se ärsyttävä piski, joka muutti meille joskus! Ilmankos ex-mamma halusi hankkiutua minusta heti eroon, kun sen mielestä toinen meistä tanskalais-ruotsalaisista pihakoirista oli liikaa sen sängyssä! Ja minä lähdin, koska olen mamman poika!

Haluaisin kuitenkin tuoda esille seuraavan seikan; varsinaisen lemmikin, eli siis minun, yöunien laatu kuitenkin kärsii selvästi mammasta! Monesti herään siihen, että mamma potkii minua jaloillaan ja karjuu, että HITTOON SIITÄ vaikka väittääkin sanoneensa, että voisitko pieni armas puudipuudi Vili hieman siirtyä, jotta minäkin sopisin tähän omaan sänkyyni?! Sitten voin herätä siihen, että mamma kiskoo minulta peittoa ja väittää, että se on sen peitto! Ja välillä herään siihen, että mamma työntää minun päätä pois tyynyltä, vaikka ihan hyvin siihen sopisi minunkin suippo kuononi!

Niin minäpä haluaisin sellaisen tutkimuksen, missä selvitettäisiin lemmikin,eli minun yöunen laatua heikentävät tekijät. Siinä voisi mammallakin nenä kalveta, kun tulokset julkaistaisiin. Ja sitä paitsi, minusta mamma herää muutenkin liian aikaisin. Niinku viime yönä joskus viideltä tai kuudelta. Ja oli ihan pimeää eikä minua huvittanut nousta, mutta mamma vaan meuhkasi, että ylös siitä!

Krooh pyyh...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...