6.9.2015

Pallohullun päiväkirjasta; Saunassa

Meillä tanskalais-ruotsalaisilla pihakoirilla, jotka olemme erittäin älykkäitä ja muutekin tosi söpöjä, on yksi skandinaavinen ominaisuus, joka korostuu Suomessa asuvalla pihakoirahaaralla: me näet tykkäämme saunoa, tai minä ainakin. Minusta saunassa on tosi kiva.

Minä olen saunonut ainakin viidessäkymmenessä saunassa. Paras sauna on  minusta mökillä, koska siellä voi pudottaa pallon laiturilta järveen. Mamma ei aina tykkää, että tulen mukaan saunaan. Sillä on niin huono kuulokin, että kerrankin sain hyppiä ovea vasten ainakin tunnin tai jotain viisi minuuttia, ennen kuin se tuli karjumaan, että häivy siitä.

Niin minä häivyinkin salamana sinne ylälauteelle ja siinäpä mamma yritti heittää sitten niin kovasti löylyä, että minulle olisi tullut kuuma. Minusta kuulemma irtoaa karvoja lauteelle. Niin oikeesti, siellähän on ne laudeliinat, niin onko niin vaikeeta pestä niitä?!
Minä mökillä










Kerran mamma keksi, että semmoinen koira ole mikään, joka ei osaa kylpeä vastalla. Se sanoi, että ensin käydään saunassa, sitten syödään vasta! Ja nauroi, mutta minua ei naurattanut, sillä minusta se on tosi pahanmakuinen. Siis se vasta. Minulle olisi kelvannut paremmin lenkkimakkara, mutta mamma oli taas dieetillä, niin minäkään en saanut muuta kuin omia ropeloita. Minusta se on väärin!

Minä Pupulassa










Joskus minua alkaa nukuttaa, kun siellä saunassa on niin kuuma. Onneksi se Nicki ei ole vielä tajunnut, minne minä menen aina mökillä. Se ei tiedä ees, mikä on sauna. Minä en kestä, jos se joskus keksii saunan ja tulee pomppimaan sinne pitkin poikin lauteita! Minusta saunassa saa käydä vaan ihmiset ja minä!
Minä nukun saunassa







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...