7.8.2017

Pallohullun päiväkirjasta: Pupu varasti palloni!

Minä tässä taas, Vili, tanskalais-ruotsalainen pihakoiravanhus. Vaikka oikeasti en ole vanhus, niin välillä kyllä tuntuu siltä. Kuten tänään, kun Mamma raahasi minut lenkille, joka ei siis ollut sininen vaan rapainen ja tylsä. Ei tullut kuin yksi lampaan näköinen piski vastaan, eikä siitä ollut minulle mitään vastusta. Se vaan heilutti töpöhäntäänsä enkä kerinnyt esittelemään sille kuin kolme katkennutta hammastani.

Mamma valitti, että enkö voi ikinä muuttua, niin mietin, että miksi? Mamman mielestä minun pitäisi kulkea koirien ohi sivistyneesti! Niin että sivistyneesti, sitähän minä juuri teenkin. Sanon jokaiselle vastaantulevalle hurtalle, että päivää, mutta Mamma, joka ei ymmärrä meitä koiria, luulee, että räyhään ja murisin niille. Niin ottaa pattiin, että se jaksaakin jankuttaa samasta asiasta koko ajan.

No en minä siitä välitä! Minulla on paljon muutakin kestettävää. Niin kuin se ärsyttävä Pupulan Pupu. Että se osaakin olla tosi ärsyttävä! Sanoinko jo, että ärsyttävä? En aina muista, kun minulla on alkanut muisti huononemaan. En esimerkiksi muista, olenko jo syönyt ja yleensä luulen, että en ole, vaikka Mamma väittää, että söin minuutti sitten koko kipollisen ihan tyhjäksi.
MINUN pallot!

No minä olen opetellut hautomaan, vaikka se onkin tosi noloa, kun Mamma ei raski ostaa minulle uusia palloja. Niin se hautominen on noloa, minulle. Kun viimeksi lähdettiin Pupulasta, niin Mamma oli piilottanut kolme palloa ja tiesin, että loput pallot olivat vertaassa, sillä siellä haisi ihanalle pallolle. Mamma väitti, että olin ite hävittänyt kaikki palloni, kun minulla on jo kuulemma niin huono vainu. Mutta kun se Pupulan heinä on niin pitkää, että minä en näe niitä palloja kunnolla. ja ne eivät enää haisekaan, kun ne on niin kuluneita. Niin se on Mamman syy, että ne häviää, eikä minun. sanon minä.

No viimeksi kun mentiin Pupulaan, niin se ärsyttävä Pupu oli etsinyt kaikki hemmetin pallot ja yritti piilotella niitä itsellään. Mutta minä kyllä näytin sille, kenen palloja ne on!

Kenellä on pitempi häntä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...