11.7.2019

Nicki tuumailee

Minä olen Nicki tai ainakin olin vielä aamulla. Mutta minun nimi on kai muuttunut ja se on TänneNyt!!! Se kyllä passaa, sillä se onkin paljon parempi nimi kuin entinen koska aina kun minun Mummi huutaa TänneNyt ja juoksen heti paikalle niin saan namin. Ja minä olen juossut koko illan koska aamulla en voinut juosta kun olin sisällä.

Minun Mamma sanoi pati päivää tai yötä sitten että se haluaa päästä minusta eroon. Ajattelin heti että sehän passaa jos pääsen Mummin luo Herkkulaan. Mummi asuu Herkkulassa. Se sanoi, että sillä on niin paljon herkkuja että sen pitää antaa niitä minulle. Niin kun ovikello soi olin heti valmis lähtemään. Että ei se haittaa vaikka Mamma haluaisi erota useamminkin.

Mutta Mummi sanoi että nyt mennään Ukkia katsomaan tai tarkemmin ukin hautaa. Ja sitten nielaisi pari kertaa koska sillä oli kuulemma leipää juuttunut kurkkuun. Autolla ajaessa.

Minä etsin Ukkia mutta en löytänyt. Sitten Mummi kertoi että Ukin koti eli se Mummin tekemä laatikko on maassa ja me mentiin sitten sellaisen kiven viereen ja se oli niin nätti paikka ja heti arvasin että siellä se Ukki köllöttelee. Tuli vähän ikävä mutta ei pitkäksi aikaa. Ja sitten Ukki alkoi murisemaan kuten ennen vanhaan mutta Mummi sanoi että höpöhöpö ja se on ukkonen. Mutta kyllä se oli Ukki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuka pelkäsi mustaa miestä?

Katselin, kun lapset kirmasivat päiväkodin pihalla. Yksi ajoi takaa muita, riemu oli rajaton. Tuli mieleen omat lapsuusajat ja leikit kansak...